———————-Memorijalna predavanja prof. dr. Zdravko Grebo: drugo predavanje ———————-
četvrtak 17. veljače/februara 2022. godine sa početkom u 13:30 sati
učešće na prezentnom predavanju: Velika sala ANUBiH, Bistrik 7, Sarajevo
učešće Zoom-aplikacijom putem linka: https://us06web.zoom.us/j/81260814121
Meeting ID: 812 6081 4121
Centar za javno pravo poziva na drugo predavanje sa diskusijom iz serije memorijalnih predavanja
posvećenih prof. dr. Zdravku Grebi.
O temi „Moralna politika u BiH“ govori franjevački teolog prof. dr. Ivan Šarčević. Predavanje je
organizirano u hibridnoj formi.
Za prezentni dio (Velika sala ANUBiH) je potrebna prethodna prijava i odobrenje
organizatora. Zbog antipandemijskih mjera broj učesnika je ograničen (maksimalno 20). Molimo
zainteresirane da se prijave putem emaila cjp.bih@gmail.com, navođenjem imena i prezimena
svakog učesnika.
Učešće u online diskusiji i predavanju je slobodno. Pristup je moguć putem Zoom-aplikacija i linka
https://us06web.zoom.us/j/81260814121, Meeting ID: 812 6081 4121, sa početkom u 13:30 sati.
O uvodničaru: Fra Ivan Šarčević je bosanski franjevac, teolog, profesor pastoralne teologije i
katehetike na Franjevačkoj teologiji u Sarajevu. Bio je u službi odgojitelja, tajnika i dekana
Franjevačke teologije u Sarajevu. Osim toga bio je pročelnik Katehetskog ureda Vrhbosanske
nadbiskupije, glavni urednik mjesečne revije Svjetlo riječi i gost-kolumnist Oslobođenja. Član je
P.E.N. Centra u Bosni i Hercegovini i autor je nekoliko knjiga i studija iz teologije u kojima se
bavi pitanjima naviještanja vjere, religioznoga jezika, odnosa vjere i nevjere, vjere i politike
(politička teologija, teologija i ateizam), ekumenizma i međureligijskoga dijaloga, opraštanja i
pomirenja, pitanjima odnosa vjere i umjetnosti (književnost i slikarstvo). Kao angažirani
intelektualac zanima se za socijalne i političke prilike u BiH i zemljama iz okruženja. Kritičan je i
samokritičan u analizi fenomena vjere, vjerske i političke etike i socijalnih pokreta.
Rezime predavanja:
Izvor politike je u moralu, a morala u običajima, tradiciji, religiji, konvenciji. BiH-politika je
kolektivizirana, moral nije poosobljen (individualiziran); izvire iz epskoga etosa ratovanja,
revolucije i stradanja. Riječ je i o hajdučko-akindžijskom moralu, moralu krađe, trgovine i prevare
koji se očituje u širokom rasponu od verbalnog nasilja u javnoj sferi, politici i obrazovanju (laži i
klevete, mitovi i falsifikati u interpretaciji povijesti i književnosti), preko religijskog licemjerja
odnosno vjere bez morala do poništenja morala „herojskog“ čišćenja teritorija od drugoga ili
asimilacije drugoga. Izlaz je u moralu osobne odgovornosti: za riječ (istinu), za druge (politička
odgovornost koga biram, etika susjedstva kao supatnja i solidarnost s rizikom) te ekološka
odgovornost za zemlju.
(Predavanja se održavaju uz pomoć Fonda otvoreno društvo BiH)